Món Sketcher 05: Entrevista a Joan Jové

Un atre dels veterans del nostre grup, en Joan Jové, mos explica la seva experiència com a dibuixant a la nova entrevista de Món Sketcher. Ens encanta que vingue des de Barcelona sempre que li és possible i que compartixque en natros el seu saber fer i la seua gentilesa, sovint acompanyat de la seva encantadora esposa.

Ens pots fer una breu descripció de qui ets, la teva edat, on vius i quines són les teves aficions?
Qui sóc? Potser em podria definir com "una mà incansable" que viu a Barcelona però que voldria estar a tot arreu. En ple confinament he fet els 71, les meves aficions són múltiples i variades però podríem centrar-ho en tres:
- Fer barcos (sóc modelista naval des de fa molts anys i treballo al taller que tenim al Museu Marítim de Barcelona).
- Cuinar.
- I, per últim, la principal, dibuixar, no només com a sketcher sinó de moltes altres maneres (retrat, cubisme, surrealisme i, darrerament, com a ampliació d'aquesta activitat, fer gravat, tot això de forma autodidacta).

Des de quan dibuixes?

En realitat, encara que de petit m'agradava el dibuix, no m'hi he posat fins que no m'he jubilat i va ser una de les raons per fer-ho. Vaig començar amb els "Inky Fingers" els divendres i ara em falten hores per a agafar el llapis o les gúbies.

Què et motiva, què sents i què pretens quan dibuixes?
Tinc el cap ple d'idees que vull plasmar a sobre del paper i, de vegades, algú fa una proposta que em motiva, com és el cas dels vostres viatges confinats.

Com vas conèixer el nostre grup de dibuix?
Si no recordo malament a través de la proposta del meetup a L'Ampolla, que va veure la meva dona i, com jo hi havia anat als estius des de que vaig néixer fins els 12 o 13 anys, em va fer molta il·lusió tornar-hi.

Què és el que més t'agrada de dibuixar en grup i a l'aire lliure?
És conèixer nova gent, veure els seus treballs, les seves tècniques, sempre s'aprenen coses, les converses, veure llocs nous o ja coneguts però mirar-los "amb ulls diferents",...

Què et sembla la nostra programació de meetups mensuals i la resta de trobades que organitzem?
Em sembla molt "apetitosa" però per a mi té un problema, la distància, ja que des de ja fa uns anys estic "desmotoritzat" i molts llocs no són accessibles sense transport privat.

Que et sembla el nostre repte mensual?
La veritat és que al final no l'he fet cap vegada.

Tens compte a Instagram on poder seguir els teus treballs?

Sí, tant a Instagram com a Facebook em podeu trobar com "joansketch". S'agraeixen els comentaris, et fan sentir que no vius sol a una bombolla.

Finalment, ens pots acompanyar l’entrevista amb algunes fotos teves, incloent-ne alguna dibuixant?

T'acompanyo algunes fotos de diferents grups de treball i alguna de les que em fa la meva dona quan anem de viatge, alguna de l'exposició individual que vaig fer al Museu Marítim de Barcelona aquest estiu passat i la de l'últim dibuix surrealista que encara no he publicat enlloc.








Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Reptes 2020 - novembre: oli i olives, resultat

Món Sketcher 02: Entrevista a Xavi Adamuz