Món Sketcher 03: Entrevista a José Lizárraga

La següent entrevista que fem a la secció de Món Sketcher és la de José Lizárraga, un dels primers dibuixants a unir-se al nostre grup. A més a més de ser un encant de persona també és un sketcher excepcional. Seguiu-lo al seu Instagram i ho podreu comprovar. I també voreu que fer entrevistes no li ve massa de gust...

Ens pots fer una breu descripció de qui ets, la teva edat, on vius i quines són les teves aficions?
Per allò que diuen que d'un mal pas sortir-ne prompte, aquí van les meues respostes:
Sóc un jubilat que ha donat 75 voltes completes al sol i una part de la 76. Visc a Amposta i m'agrada la cuina, embrutar papers amb llapis i pintures i col·leccionar llibres (per a llegir-los, és clar!).

Des de quan dibuixes?

Des de fa molts, molts anys, sempre com autodidacta. Va haver-hi un parèntesi quan em vaig casar i van vindre els fills, però ara de jubilat és quan m'hi puc dedicar gairebé a tutti pleni. He anat a uns quants cursos de dibuix a l'Escola d'Art de Tortosa i actualment vaig a l'Escola d'Art de Vinaròs a un curs de dibuix de la figura humana amb model.

Què et motiva, què sents i què pretens quan dibuixes?

Què em motiva quan dibuixo? Les ganes d'aprendre, de dominar la mà per a que dibuixi allò que veuen els ulls i no el que "veu" el cervell, sense cap més pretensió, simplement poder reflectir el que sento davant d'un paisatge, edifici o persona al paper, sense que necessàriament hagi de ser d'una fidelitat fotogràfica. Encara no ho he aconseguit.

Com vas conèixer el nostre grup de dibuix?
No ho recordo molt bé, em sembla que va ser a través del WhatsApp dels USk Maestrat que van publicar la convocatòria que vau fer per a anar a L'Ampolla.

Què és el que més t'agrada de dibuixar en grup i a l'aire lliure?
El que més m'agrada és que vas coneixent gent i maneres de treballar, fas contactes, intercanvies experiències i, si mentrestant et toca el sol i l'aire, una mica, no molt, millor que millor.

Què et sembla la nostra programació de meetups mensuals i la resta de trobades que organitzem?
La programació pel que fa als llocs i com estan organitzades les trobades, perfecte. Ara, un mes es fa llaaaaarg. De la resta de trobades, si són del grup no me n'he adonat.

Que et sembla el nostre repte mensual?
El repte mensual m'agrada perquè m'obliga a sortir de la meua zona de comfort i a dibuixar allò que a una ment, diguem-li "calenturienta", se li acut.

Tens compte a Instagram on poder seguir els teus treballs?

El meu compte d'Instagram és instagram.com/joselizarragachavarria/
Sereu benvinguts i vos agrairé els vostres comentaris, encara que siguen crítics, així s'aprèn.

Finalment, ens pots acompanyar l’entrevista amb algunes fotos teves, incloent-ne alguna dibuixant?

De fotos estic buscant les dues en que surti menys malament, quan les trobi, això pot tardar una mica, les envio.

Genial Josep!!! Moltes gràcies!!!



Comentaris

  1. És un artista! Els quaderns que té a casa fan goig de fullejar. És persistent i resistent amb el dibuix, i tot ho prova i tot ho intenta. Seguiu-lo a Instagram, no us en penedireu!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Reptes 2020 - novembre: oli i olives, resultat

Món Sketcher 02: Entrevista a Xavi Adamuz